Göran Vernersson
Biografi
Direkt efter civilekonomexamen vid Uppsala universitet 1989 valde Göran Vernersson att satsa på försäljning. Först var han säljare – inom media, trycksaker och foto – och blev sen försäljningschef på företag som sålde IT-system, medlemskap och grafiska produktioner. Senare var han affärsområdeschef på Agria djurförsäkringar med ansvar för 16 säljledare och 120 säljare.
2009 startade han företaget Säljcoachen och började genast att skaffa nya kunder genom sin egen, coachande säljmetod som han utvecklat under 20 år. Metoden presenteras i denna bok.
De största uppdragsgivarna har Göran haft inom byggbranschen, livsmedelsbranschen, hälsa/kost/träning samt en rad tekniska branscher. Han har idag stor erfarenhet av både konsumentförsäljning, B2B och telefonförsäljning och har hittills gjort över 1 000 kundmöten.
Böcker
Coacha till köp
»Kan man sälja genom att intervjua kunderna? Javisst. Göran Vernersson har i tio år utbildat säljare, säljchefer och hela avdelningar i den coachande säljtekniken, som bygger på att ställa frågor. Nästan alla har fördubblat sina resultat. Några har tredubblat. Nu är det din tur.
Vare sig du idag är en etablerad B2B-säljare eller en konsult/företagare som inte gillar att sälja, kan du med hjälp av denna bok bli något nytt. Du kan bli en coachande säljare.